Tworzenie obiektów i klas - nowa składnia ES6
1. Utworzenie pojedyńczego obiektu
<script>
//Tworzenie obiektu
const osoba2 = {
//Właściwości obiektu
name: 'Alicja', //Tutaj wstawiamy przecinki!
age: 21,
job: 'programer',
//metoda obiektu
printName: function(){
document.write(`My name is ${this.name}`);
}
}
//wypisanie
osoba2.printName();
//zmiana właściwości obiektu
</script>
2. Utworzenie klasy i obiektów
<script>
//utworzenie klasy
class Animal{
//każda klasa zawiera konstruktor
constructor(name, age){
this.name = name; // szablon właściwości obiektu
this.age = age;
//metoda
console.log(this.name);
}
//metody cd.
eat(){
console.log(this.name + ": mniam, mnniam");
}
sleep(){
console.log(this.name+": hrrrr, hrrr");
}
}
//Utworzenie obiektów na podstawie klasy
const dog = new Animal("pies", 8);
const cat = new Animal("kot", 5);
//wypisanie do konsoli
dog.eat();
dog.sleep();
cat.eat();
cat.sleep();
</script>